[Multi-supports] Xeno Crisis, les différentes news
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Re: [Multi-supports] Xeno Crisis, les différentes news
Completement craqué, mais tu ne seras pas déçu. MD obligatoire le jeu est pensé pour, AES ça va être un super jeu neogeo c'est assuré, la dreamcast tu ne pouvais pas faire sans, ça se passe de commentaire
davlar- Géant X
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Age : 43
Localisation : rennes
Re: [Multi-supports] Xeno Crisis, les différentes news
Je pourrai faire un comparatif... du coup.
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Nicolas et Marjolaine
Re: [Multi-supports] Xeno Crisis, les différentes news
j'ai fait pire que toi en fait ZouzZz, j'avais pris (j'avais oublié) le pack MD + DC + Vynile + la MVS limited + l'AES limited !
Pad'Lézard- Grand X
- Messages : 1033
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Age : 53
Localisation : franche-comté
Re: [Multi-supports] Xeno Crisis, les différentes news
Ah ouais entre frappés on s'entend bien ^^.
Nouvel update pour les pré-commandeurs MVS/AES :
Nouvel update pour les pré-commandeurs MVS/AES :
Thank you for your support of Xeno Crisis!
If you pre-ordered the Collector's Edition for Neo Geo AES/MVS you can customize your hostage name in the game, please fill out the survey below to provide your chosen details:
Here is also a link to the Kickstarter updates page where you can find our latest development progress:
[url=https://www.kickstarter.com/projects/1676714319/xeno-crisis-a-new-game-for-the-sega-genesis-mega-d/updates]https://www.kickstarter.com/projects/1676714319/xeno-crisis-a-new-game-for-the-sega-genesis-mega-d/updates
If you wanted a custom serial number and haven't yet provided us one (ideally a few preferred options) please feel free to add to the comments on this hostage survey or contact us by other means. We'll be hopefully emailing people in the coming weeks with confirmation of their serial number(s). (All serial numbers are on a first come first served basis).
Thanks,
Bitmap Bureau
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Nicolas et Marjolaine
Re: [Multi-supports] Xeno Crisis, les différentes news
Des bonnes nouvelles !
J'avais pensé le prendre sur MD mais j'ai eu peur de la qualité sonore sur cette console.
Du coup, je l'ai pris sur Dreamcast
Ca leur fait un sacré boulot de sortir ce jeu sur toutes ces consoles
J'avais pensé le prendre sur MD mais j'ai eu peur de la qualité sonore sur cette console.
Du coup, je l'ai pris sur Dreamcast
Ca leur fait un sacré boulot de sortir ce jeu sur toutes ces consoles
Matt_- Moyen X
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Date d'inscription : 12/04/2019
Re: [Multi-supports] Xeno Crisis, les différentes news
Une fois que le code est créé il faut "juste" l'adapter sur d'autres supports. C'est un peu de taf c'est sur mais cela permet de rentabiliser au maximum leurs travaux.
Toujours est-il que BB a du retard sur les livraisons (initialement prévues en octobre 2018 sur MD).
Toujours est-il que BB a du retard sur les livraisons (initialement prévues en octobre 2018 sur MD).
_________________
Nicolas et Marjolaine
Re: [Multi-supports] Xeno Crisis, les différentes news
Nouvelle vidéo :
Le jeu semble d'un niveau de difficulté très élevé.
Le jeu semble d'un niveau de difficulté très élevé.
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Nicolas et Marjolaine
Re: [Multi-supports] Xeno Crisis, les différentes news
Disons que si tu te rate sur l'arrivé des ennemis ça se corse rapidement oui ^^
Mais quel jeu holalala vivement !
Mais quel jeu holalala vivement !
fafadou- Newseur DC
- Messages : 1025
Date d'inscription : 21/10/2016
Re: [Multi-supports] Xeno Crisis, les différentes news
Un vrai smash tv
bomb78- Grand X
- Messages : 645
Date d'inscription : 01/03/2014
Re: [Multi-supports] Xeno Crisis, les différentes news
ça a l air super , je vais regretter de pas la voir acheter sur aes
dc103chaos- Moyen X
- Messages : 152
Date d'inscription : 19/11/2012
Re: [Multi-supports] Xeno Crisis, les différentes news
Il est toujours disponible à la préco AES.
_________________
Nicolas et Marjolaine
Re: [Multi-supports] Xeno Crisis, les différentes news
Nouvel newsletter :
Sega Mega Drive / Genesis latest
Over the last few weeks we’ve made excellent progress with reducing the bug list down, and we’re pleased to say we’re now in to single figures! We’ll shortly be making the release candidate version of the game available to a handful of carefully chosen testers who will be giving Xeno Crisis a thorough play test before we can finally burn the ROM to the cartridges!
Fighting the bug list has been long and hard, we continue to add different techniques into our debugging and testing cycles. These last few weeks saw our “funky chicken” testing come on leaps and bounds. Funky chicken is basically a randomisation of the controller inputs, effectively a continual button mash. This is extremely useful to find obscure bugs in the game, what has been really great though is we found that a couple of the emulators we use have options to frameskip and run them really fast. In fact with Gens KMod we found you could modify the config file to a much higher frameskip than what the UI allows. So we’re now able to have funky chicken run at 500-1000x. We’ve fixed the bugs it’s thrown up so far and it’s able to play randomly through the whole game (if we give it infinite health / ammo!) - here is some footage of it in action:
Whilst we’re on the subject of testing, we’ve been steadily acquiring a wide range of models and motherboard revisions and we finally acquired a Japanese Mega Drive version “VA0” to test Xeno Crisis on - it’s one of the rarer models featuring a daughterboard in the centre of the motherboard as you can see in the photo below:
Despite needing a good clean, this is an important acquisition for us as some titles have compatibility issues with this particular revision of the Mega Drive!
As well as the consoles themselves we’re also testing out a range of the more popular controllers, both official and 3rd party ones to make sure they’re working well where possible. We’ve collected a wide range of controllers and adaptors including the AsciiPad MD-6, EA 4-way Play adapter, Arcade Power Stick 1 and 2, 8BitDo M30, lots of 3/6 button pads and also an XE-1 SG.
After some last minute tweaks and improvements from the amazing René Richard at db electronics, the UMD flashing software is now ready and we’ve finalised our parallel burning rig ahead of cartridge flashing. We’ve managed to hook up 8 in parallel which should help reduce the manufacturing time down - a big thank you to Catskull Electronics, Adam Wells, Derek Bonner and Matt Phillips for donor UMD devices.
Neo Geo latest
Obviously we’ve been focusing on finalising the Mega Drive version in recent weeks but this has the immediate benefit of bringing the Neo Geo version closer to completion. We’re already able to compile and play the Mega Drive codebase on a Neo Geo nicely.
This month we spent a bit of time finalising the V ROM (Audio) for the Neo Geo, packing in some extra SFX/Voices and getting the in-game music working. We then tested it on AES/MVS and NGCD and (aside from a stack of CD-R coasters chasing a bug on NGCD) we’re pleased to report it’s working nicely.
We’re expecting delivery of our Neo Geo MVS cabinet next week, so we hope to capture footage of the game playing on it for our next update! Once the MD version reaches final, we’ll begin the process of looking at the extra enhancements and content we can add to the Neo Geo version and we’re pleased to say HPMAN has kindly supplied us some developer kit updates with scaling support!
Other non-software development aspects are still ticking along nicely; back in June we received photos of the test molds for the MVS plastics (final versions will of course be black). The plastics are currently in production at the factory and we hope to receive those in due course.
Manufacturing
We continue to ramp up the non-game side of release - we’ve recently secured a new warehouse with better storage and a long work-bench for easier manufacturing. We’re also now sorting out the last of the physical rewards, including the collector’s edition t-shirts which arrived a couple of weeks ago and look fantastic:
The OST CD is currently being manufactured, which was mastered by our friend Lee Mintram, also known as “Featurecast” - he’s an amazing producer and even has a track featured in Jet Grind Radio! Here’s the mastered version of the lab track to give you an idea of the quality:
https://soundcloud.com/bitmapbureau/xeno-crisis-lab
We also received this month the final shots of one of the customised Mega Drives designed by Vadu Amka, which was the top pledge in the Xeno Crisis Kickstarter campaign:
We hope you’ll agree that she’s done a fantastic job!
As we’re close to release for the Mega Drive now, in the next couple of weeks we’ll be locking down all the BackerKit (Kickstarter) pledges/rewards and charging any outstanding extra payments. If you need to update your address please do so, the sooner the better, although I expect we will let people know when we need them to finalise that just before shipping labels are printed.
Other
Last month we were invited to showcase Xeno Crisis at Joypadbar’s SuperIndieWareHouse event in London, which was a good opportunity for us to have a load of people check out the game ahead of release and discover a couple of new bugs (which we’ve since fixed)!
The creator of Tanglewood, Matt Phillips, was also there demoing Tanglewood, so the Mega Drive was well represented, and he took some time out to have a crack at Xeno Crisis, and had this to say:
“Controls are TIGHT, graphics a solid 10, and it's difficult but not unfair. Super excited for this.”
It was great to meet Matt in person at last, and if you haven’t checked out Tanglewood yet then you really should - you can grab a copy right here:
https://tanglewoodgame.com
Talking of other Mega Drive games, if you haven’t already please make sure to check out the Phantom Gear kickstarter campaign:
https://www.kickstarter.com/projects/megacatstudios/phantom-gear-for-the-sega-genesis-mega-drive
Right, that’s all for this update, we’d better get back to fixing those last few bugs!
_________________
Nicolas et Marjolaine
Re: [Multi-supports] Xeno Crisis, les différentes news
J'ai hâte, j'ai hâte !!! Je les trouve super pro. Le suivi est vraiment appréciable.
davlar- Géant X
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Date d'inscription : 15/01/2013
Age : 43
Localisation : rennes
Re: [Multi-supports] Xeno Crisis, les différentes news
La hype est immense sur celui là :-)
fafadou- Newseur DC
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Date d'inscription : 21/10/2016
Re: [Multi-supports] Xeno Crisis, les différentes news
J'ai reçu l'e-mail de confirmation d'adresse pour la version backer megadrive, punaise ça sent l'expedition imminente !
davlar- Géant X
- Messages : 1526
Date d'inscription : 15/01/2013
Age : 43
Localisation : rennes
Re: [Multi-supports] Xeno Crisis, les différentes news
E-mail reçu également !
Ça sent bon ça !
Ça sent bon ça !
_________________
Nicolas et Marjolaine
Re: [Multi-supports] Xeno Crisis, les différentes news
Je suis trop content, au final on a moins d'un an de retard, mais on a eu des news tous les mois/ 2 mois, la version kickstarter apporte quelquechose de special ( nom d'otages) qui ne se refera pas je pense, et le retard est pas mal du au succes et aux portages sur multiplateforme, notamment neogeo quand meme. J'ai vraiment hâte de jouer et me rendre compte que c'est une tuerie ! La cerise sur le gateau !
davlar- Géant X
- Messages : 1526
Date d'inscription : 15/01/2013
Age : 43
Localisation : rennes
Re: [Multi-supports] Xeno Crisis, les différentes news
Euh j’ai du mal à croire que les versions dreamcast soient prêtes au même moment que les version megadrive les amis
bomb78- Grand X
- Messages : 645
Date d'inscription : 01/03/2014
Re: [Multi-supports] Xeno Crisis, les différentes news
Moi aussi, j'ai un gros doute même que les version MD soient prêtes, les versions démat sont prévues pour lundi prochain (le 28 octobre).
_________________
Nicolas et Marjolaine
Re: [Multi-supports] Xeno Crisis, les différentes news
Sur Twitter, certains postent des photos du jeu MD réceptionné !
_________________
Nicolas et Marjolaine
Re: [Multi-supports] Xeno Crisis, les différentes news
J’avais pas de doute sur la version MD elle est prête depuis quelques temps, c’est la version dreamcast qui a mon avis ne sera pas dispo avant quelques mois, enfin j’espère me tromper.
bomb78- Grand X
- Messages : 645
Date d'inscription : 01/03/2014
Re: [Multi-supports] Xeno Crisis, les différentes news
1st play sur Switch :
_________________
Nicolas et Marjolaine
Re: [Multi-supports] Xeno Crisis, les différentes news
ho la grosse vexe... et la ROM alors...
davlar- Géant X
- Messages : 1526
Date d'inscription : 15/01/2013
Age : 43
Localisation : rennes
Re: [Multi-supports] Xeno Crisis, les différentes news
Ils vont peut-être l'envoyer aujourd'hui.
_________________
Nicolas et Marjolaine
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